Jak tworzyć wpisy na bloga? 6 najważniejszych zasad

Jak tworzyć wpisy na bloga? 6 najważniejszych zasad

A więc stało się! Masz firmę, chcesz sprzedawać swoje produkty lub usługi. Szukasz dobrej formy reklamy, by przyciągnąć klientów i budować swoją grupę odbiorców. Postanawiasz pisać bloga, bo słyszałeś, że to świetna forma promocji i… nie bardzo wiesz, jak się do tego zabrać? Mamy kilka fajnych porad, które ułatwią Ci tworzenie wpisów na Twojego bloga.

Wpis na bloga – od czego zacząć?

Czy wiesz, co od początku determinuje Twój sukces w branży? Nie, to nie sami klienci. To Twoi odbiorcy ogółem – grupa docelowa, do której kierujesz swoją ofertę, z którą się komunikujesz, na zainteresowaniu której Ci zależy. Dlatego pierwszym krokiem przed rozpoczęciem pisania artykułów blogowych, jest dokładne poznanie swoich odbiorców:

  • Kim oni są?
  • Co ich interesuje?
  • Jakie mają potrzeby i problemy, które może rozwiązać Twoja wiedza lub oferowane produkty?

Gdy już zrozumiesz DLA KOGO piszesz, możesz nauczyć się JAK pisać.

6 dobrych rad, jak stworzyć dobry wpis na bloga

Jeśli zależy Ci na stworzeniu dobrej formy promocji Twojej firmy, sprawdź poniższe porady, zastosuj i ciesz się wzmożonym zainteresowaniem czytelników.

1.    Znajdź miejsce

Pisanie wpisu na bloga na kolanie w pociągu to nie jest dobry pomysł. Szybkie, byle jakie wpisy nie są atrakcyjne. Znajdź lub stwórz sobie miejsce, w którym będziesz mógł pisać w spokoju, które stanie się Twoim azylem za każdym razem, gdy siądziesz do tworzenia tekstów. Może to być biuro, kawiarnia, kanapa w salonie – grunt, żebyś czuł się z tym dobrze.

2.    Znajdź cel

Co chcesz osiągnąć swoim wpisem na blogu? Czy chcesz zaprezentować się odbiorcom jako ekspert w swojej branży? Chcesz podzielić się z nimi wiedzą i doświadczeniem, pomagając im rozwiązywać problemy? A może zależy Ci na zwiększeniu zasięgów i liczby subskrypcji albo zapisów do newslettera? Czy może po prostu chcesz zaprezentować swoją ofertę? Zastanów się, jaki masz cel, bo od niego zależy wybór tematu wpisu.

3.    Znajdź temat

Mając sklep z zabawkami, nie pisz o nowych inwestycjach deweloperskich w Twoim mieście. Szukaj tematów, które dotyczą Twojej branży, np. o wystawie zabawek z czasów PRL-u lub największych kolekcjach lalek na świecie. Zadbaj, aby Twoje wpisy blogowe były systematyczne i nie zawierały monotonnych, powtarzalnych treści. Niech blog będzie miejscem ciekawostek, nowości branżowych, fachowych porad, zabawnych historyjek. Różnorodność to jeden z kluczy do sukcesu.

4.    Znajdź styl i strukturę tekstu

Styl pisania bloga i używany język może determinować utrzymanie uwagi czytelnika. Zadbaj, aby pisać językiem prostym, bez fachowych naleciałości. Tak, aby każdy użytkownik mógł zrozumieć treść. Pisz więc w sposób prosty, ale inteligentny. Zadbaj także o właściwą, przejrzystą strukturę, podzieloną na nagłówki i akapity. Przejrzystość tekstu ułatwi odbiorcy czytanie. Możesz dodatkowo uatrakcyjnić tekst zdjęciami, tabelami, wykresami. Ciekawe, żywe, niezbyt długie wpisy na bloga generują większe zainteresowanie. Najczęściej stosowana długość wpisu to 1000-3000 zzs.

5.    Znajdź słowa kluczowe i linki

Tworząc blog, musisz pamiętać o pozycjonowaniu SEO w wyszukiwarkach Google. Poszukaj słów kluczowych – haseł, dzięki którym Twoi odbiorcy będą mogli skojarzyć Twój wpis z ich zapytaniem. Warto, aby wpis zawierał kilka takich słów kluczowych, naturalnie wplecionych w tekst. Słowem kluczowym dla artykułu, który właściwe czytasz, jest „wpis na bloga”. Postaraj się też w równie naturalny sposób zawrzeć we wpisie linki i odniesienia do innych swoich artykułów lub stron z ofertą. Jeśli nie czujesz się na siłach walczyć z pozycjonowaniem SEO, poproś o pomoc specjalistów.

6.    Znajdź odpowiedzi

Po stworzeniu wpisu na bloga odłóż go na chwilę i zrób listę kontrolną. Czy temat jest ciekawy i wzbudza zainteresowanie? Czy nie ma zbędnych treści? Czy tekst jest poprawny stylistycznie i gramatycznie? Czy to jest to, co chciałbyś przeczytać, gdybyś był odbiorcą, a nie twórcą tekstu? Jeśli tak, to publikuj i ciesz się sukcesem!

Autor tekstu: Katarzyna Dycha

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *