Pisanie artykułów na bloga – czy się opłaca?

Pisanie artykułów na bloga

Na coraz większej ilości stron nie znajdziemy już tylko informacji o firmie oraz prezentację oferty. Niezwykle popularne stały się artykuły blogowe. Klienci lubią treści prezentowane w ten sposób i często do nich zaglądają. Więc czy możemy stwierdzić, że pisanie artykułów na bloga się opłaca? O tym w dalszej części artykułu.

Jaki jest cel pisania artykułów na bloga?

Podstawowym celem pisania artykułów blogowych jest osiąganie korzyści biznesowych. Tego typu teksty mogą wygenerować ich całkiem sporo.

Lepsze pozycjonowanie

Do wysokich miejsc w wyszukiwarce aspiruje mnóstwo stron, ale tylko nielicznym się to udaje. Artykuły blogowe mogą w tym pomóc poprzez bogactwo treści, a także odpowiedni dobór fraz kluczowych. Ciekawym pomysłem jest opisywanie danego zagadnienia z dołączeniem linku do np. oferty. Nie dość, iż jest to przyjemna metoda dla oka, to jeszcze skuteczna.

Poprawa wizerunku marki

Dzięki wysokiej jakości tekstów klienci będą wiedzieć, że jesteśmy ekspertami w danej dziedzinie. To sprawi, iż będą nas traktować jako fachowców i ekspertów, więc istnieje spora szansa, że skorzystają z naszych usług.

Większy ruch i czas przebywania na stronie

Teksty blogowe powodują, że klienci dłużej przebywają na stronie. Temat może ich zainteresować bardziej, jeśli więcej się o nim dowiedzą. A to sprawi, iż jeszcze dłużej będą korzystać z naszej strony internetowej.

Samodzielne pisanie artykułów na bloga – jakie warunki trzeba spełniać?

Na pewno samodzielne pisanie artykułów na bloga niesie za sobą korzyści m.in. finansowe, gdyż nie płacimy wtedy komuś za wykonywanie tych zadań. Trzeba jednak wiedzieć, że nie jest to zadanie, które każdy potrafi zrobić. Przedstawimy najważniejsze cechy i umiejętności, które należy posiadać.

  • Lekkie pióro – najważniejsza umiejętność, gdyż bez tego praktycznie niemożliwe jest tworzenie dobrych tekstów.
  • Znajomość SEO – Żeby pisać artykuły blogowe, to trzeba wiedzieć, jak odpowiednio je wypozycjonować w wyszukiwarce. Jest to więc także niezbędny warunek.
  • Wolny czas – pisanie często jest czasochłonne, więc jeśli nie mamy sporej ilości czasu, to lepiej się nie zabierać za tworzenie treści. Małe są wtedy szanse, iż uda się zrobić coś wartościowego.

Korzystanie z usług copywritera

W przypadku kiedy uznamy, że nie posiadamy wyżej wymienionych umiejętności, to wyjściem z tej sytuacji jest skorzystanie z usług copywritera. Osoba ta zagwarantuje nam wysoką jakość stworzonych treści.

Jak poznać dobrego copywritera?

Dobry copywriter musi mieć przede wszystkim wiedzę na temat, na jaki pisze. Oprócz tego niezbędna jest umiejętność przeprowadzania skutecznego researchu, dzięki któremu uzyska więcej informacji. Istnieją copywriterzy pracujący jako freelancerzy oraz specjalne agencje.

Pisanie artykułów na bloga – jaki jest ich cel?

Rzecz jasna copywriterzy nie pracują za darmo. Dokładny koszt zależy między innymi od doświadczenia copywritera, ale z reguły jeden artykuł blogowy kosztuje około 100 złotych netto. Na rynku znajdą się jednak tacy copywriterzy, którzy napiszą tekst za 200 złotych, a i tacy, którzy stworzą go za 25 złotych. Zbyt niska kwota daje jednak dużo do zastanowienia się i często oznacza bardzo słabą jakość tekstu. Żeby sprawdzić umiejętności copywritera, warto poprosić go o portfolio lub przykładowy tekst.

Pisanie artykułów na bloga – podsumowanie

  • Artykuły blogowe coraz częściej urozmaicają strony internetowe.
  • Podstawowym celem pisania artykułów blogowych jest osiąganie korzyści biznesowych.
  • Treści można tworzyć samodzielnie albo korzystając z usług copywriterów.
  • Koszt pojedynczego artykułu blogowego wynosi około 100 złotych netto.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *