Rolki na Instagramie – jak zrobić pierwszy krok?

Brak czasu i ciągły pośpiech sprawiają, że media społecznościowe poszukują szybszych form komunikacji. Tym samym coraz większą popularnością cieszą się krótkie filmiki Instagram Reels. Chcesz dowiedzieć się, czym dokładnie są i jak je tworzyć krok po kroku? Koniecznie przeczytaj artykuł!

Garść informacji o rolkach na Instagramie

Rolki na Instagramie (Instagram Reels) to dynamiczne, 15-90 sekundowe filmy, które tworzysz i udostępniasz bezpośrednio na tej platformie. Dają one możliwość łączenia wideo z różnorodnymi efektami, muzyką i tekstem.

Rolki są wyświetlane w różnych miejscach aplikacji, co znacznie zwiększa ich zasięg. Po opublikowaniu pojawiają się w dedykowanej zakładce Reels, gdzie obserwujący mogą łatwo przeglądać wszystkie Twoje filmy. Dodatkowo można je odnaleźć na stronie głównej profilu.

Instagram posiada również specjalną sekcję Rolki. Znajdziesz w niej zarówno filmy od osób, które obserwujesz, jak i popularne nagrania z całej platformy.

Ponadto Instagram Reels odnajdziesz w zakładce Eksploruj. W tym miejscu algorytm aplikacji sugeruje użytkownikom rolki dopasowane do ich zainteresowań. Dzięki temu nawet osoby, które Cię nie obserwują, mogą natrafić na Twoje treści.

Dlaczego warto przeznaczyć swój czas na tworzenie Instagram Reels?

Budujesz na Instagramie swoją społeczność, markę osobistą? Zależy Ci na zasięgach Twoich treści i zaangażowaniu obserwujących? Oto lista wartości jakimi wzbogacisz swoją działalność poprzez wykorzystanie rolek na Instagramie:

  • zwiększony zasięg,
  • budowanie marki i relacji z odbiorcami treści,
  • bogate narzędzia wspierające kreatywność,
  • wzrost zaangażowania,
  • możliwość analizy danych.

Przeczytaj również: Mass followers – kim są i dlaczego ich obecność szkodzi?

Jak zrobić rolkę na Instagramie?

Już wiesz, czym są Instagram Reels i jakie są ich zalety. Teraz najważniejszy etap, czyli tworzenie. Dla ułatwienia otrzymujesz ode mnie przewodnik krok po kroku. Do dzieła!

Krok 1 – Czas start

Zacznij od otwarcia aplikacji Instagram. Upewnij się, że masz jej najnowszą wersję, aby móc korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji.

Krok 2 – Przejdź do kamery tworzenia rolki

Kliknij ikonę + na dole lub u góry po prawej stronie ekranu, a następnie wybierz funkcję Rolki. Znajdziesz ją obok opcji tworzenia postów i relacji.

Krok 3 – Dostosuj ustawienia przed rozpoczęciem nagrywania

  • muzykę – wybierz utwór z biblioteki Instagrama lub wykorzystaj dźwięk z innych rolek. Muzyka jest kluczowym elementem, który odpowiada za charakter twojego filmu;
  • prędkość – przyśpiesz lub zwolnij swoje nagranie;
  • efekty – wybierz filtry lub efekty AR (wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość), które dodadzą twojemu wideo unikalnego stylu;
  • układ – nagrywaj w różnych częściach ekranu lub dodawaj nowe warstwy do swojego filmu;
  • timer – ustaw długość trwania rolki oraz czas na przygotowanie się do jej nagrywania.

Krok 4 – Nagraj rolkę

Naciśnij i przytrzymaj przycisk nagrywania, aby rozpocząć tworzenie swojej rolki. Możesz nagrywać w całości lub w segmentach, co pozwala na dodanie różnych ujęć w jednym filmie.

Krok 5 – Edytuj rolkę

  • tekst – dodaj tekst, który pojawi się w określonych momentach wideo. Dostosuj czcionkę, kolor i położenie tekstu;
  • naklejki – użyj naklejek, aby dodać interaktywne elementy, takie jak ankiety, pytania czy animacje;
  • przycinanie – przytnij lub usuń fragment nagrania, który Ci nie odpowiada.

Krok 6 – Dodaj opis oraz hasztagi/tagi

Przed publikacją dodaj opis swojej rolki. Użyj hasztagów. Pamiętaj, że odpowiednie ich dopasowanie znacząco zwiększy zasięg twojego filmu. Jeżeli tego potrzebujesz, oznacz również konta innych użytkowników.

Krok 7 – Opublikuj rolkę

Kiedy wszystko jest gotowe, kliknij Udostępnij. Masz dodatkowo możliwość zapisania rolki jako wersji roboczej, aby w późniejszym czasie móc ją edytować. Po publikacji pojawi się ona na twoim profilu, a także w zakładce Reels.

Instagram Reels – o czym należy pamiętać

Rolki na Instagramie to narzędzie, które pozwala na tworzenie kreatywnych
i angażujących treści. Niezależnie od tego, czy chcesz promować swoją markę, czy po prostu bawić się formą.

Zacznij już dziś i odkryj, jak wiele możesz zyskać, korzystając z tej funkcji!

Autor tekstu: Karolina Żurawska

Z wykształcenia pianistka i nauczycielka, zawodowo – copywriterka. Wierzy w ogromną moc słowa. Dlatego pisanie uczyniła swoją pasją, a także sposobem na życie. Prywatnie spełniona mama i żona. Nie wyobraża sobie życia bez planszówek, klocków Lego oraz książek, głównie psychologicznych. Jest ciekawa ludzi i świata. Do pisania zabiera ze sobą kreatywność, szukając nowego spojrzenia na dany temat. Dba o szczegóły, którymi przyciąga uwagę czytelnika. Tworzenie treści traktuje jak komponowanie, czerpiąc z tego niesamowitą przyjemność.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *