Opisy na Allegro – jak je tworzyć, aby sprzedawać więcej?

Sprawdź, jak powinny być napisane opisy na Allegro!

Jeśli jeszcze nie sprzedawałeś nic na Allegro – z całą pewnością zdarzyło Ci się kupować różne rzeczy poprzez ten portal. Czy pamiętasz, na co zwracałeś wtedy uwagę? Dlaczego wybrałeś jednego sprzedawcę spośród innych, którzy mieli te same produkty? Sprzedaż na Allegro jest również dobrym pomysłem, jeśli posiadasz już swój sklep on-line. Wystawienie produktów na portalu zakupowym możesz wygenerować Ci małym kosztem więcej Klientów? Przeczytaj, co działa na Twoich klientów i jak tworzyć opisy na Allegro, dzięki którym sprzedasz swoje produkty i wyróżnisz się na tle konkurencji.

Zadbaj o dokładne opisy aukcji na Allegro

Na Allegro wchodzą potencjalni klienci, którzy są wstępnie zainteresowani danym produktem. Od Twojego opisu zależy, czy Klient kupi go u Ciebie, czy będzie szukał dalej – u konkurencji.

Jeśli chcesz stworzyć profesjonalny opis na Allegro, pamiętaj o kilku rzeczach:

  • Dopilnuj, aby w opisie znalazły się wyczerpujące informacje na temat sprzedawanego produktu – rozwiej wątpliwości klienta, zanim się jeszcze pojawią. Idealnie byłoby, gdyby po przeczytaniu Twojej aukcji, nie miał już żadnych dodatkowych pytań. Przedstaw skrupulatnie parametry i wymiary produktu.
  • Pisz językiem klienta – zastanów się, kim może być potencjalny kupujący. Postaraj się, aby Twój opis był dla niego jak najbardziej zrozumiały.
  • Przedstaw konsumentowi korzyści wynikające z posiadania danej rzeczy – jasno opisz, co przyszły klient może zyskać,  jeśli wybierze właśnie Twój produkt. Pamiętaj, że kupuje on nie tylko rzeczy, ale i uczucia, jakie towarzyszą posiadaniu ich. Prawie zawsze możesz też ukazać klientowi zalety swojej oferty za pomocą liczb – a to dobrze działa na wyobraźnię.
  • Zadbaj o estetyczny wygląd aukcji – jasne i przejrzyste, a do tego poprawne stylistycznie i bez błędów gramatycznych opisy, bardziej przemawiają do klientów. Zwróć także uwagę na zachowanie odpowiednich odstępów między akapitami. Dużo lepiej czyta się tekst, który nie wydaje się być jedną wielka czarną plamą.

Stworzyłeś już opisy aukcji na Allegro? Czas na dobre zdjęcie!

Zaraz po opisie – zdjęcie jest podstawą do sprzedaży Twoich produktów. Pamiętaj, że przez Internet ludzie kupują oczami. Nie oznacza to jednak, że musisz od razu zakładać w swoim mieszkaniu profesjonalne studio fotograficzne i robić zdjęcia lustrzanką. Dziś dobre zdjęcia można dziś zrobić tak samo smartfonem. Nie musisz wiec generować dodatkowych kosztów.

Zdjęcia zyskają na atrakcyjności, jeśli ukażesz na nich przedmiot w naturalnym otoczeniu. Zwróć uwagę, aby widoczne były jego szczegóły, a zdjęcia ukazywały go z każdej strony. W ten sposób unikniesz rozczarowania klientów i dodatkowych, niepotrzebnych zwrotów.

Może się zdarzyć, że wystawiasz na aukcję towar, który jest uszkodzony – w promocyjnej cenie. Nie ukrywaj tego przed kupującym. Jasno zakomunikuj, z czego wynika niższy koszt zakupu i pokaż uszkodzenie na zdjęciach. Takie towary też mają szansę się sprzedać, pod warunkiem, że będziesz szczery.

Nie kopiuj zdjęć ze strony producenta. Klient, który kupuje na Twojej stronie powinien wiedzieć, że produkt, który sprzedajesz, istnieje naprawdę.

Podsumowanie

Wiesz już jak tworzyć opisy na Allegro i jakie dodawać do nich zdjęcia, aby sprzedawać więcej. Nie zapominaj przy tym o kontakcie z klientem. Nierzadko – mimo skrupulatnego opisu i dobrego zdjęcia kupujący mają dodatkowe pytania. Staraj się odpowiadać na nie szybko i konkretnie. Warto choć minimalnie wyprzedzać swoją konkurencję i troszczyć się o klienta na każdym kroku.