Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Dopracowana strona i spore nakłady na reklamę nie przekładają się na dobre wyniki sprzedaży w Twoim sklepie internetowym? Ciekawi Cię, jak to naprawić? Dowiedz się, jak tworzyć dobre opisy produktów. Poznaj kilka zasad, dzięki którym Twoje oferty wyróżnią się na tle konkurencji. 

Jak tworzyć opisy produktów – od czego by tu zacząć?

Na sprzedaż w sklepie internetowym wpływa wiele różnych czynników. Jeśli mamy już stworzoną stronę i produkty, które chcemy sprzedawać, warto dopracować ich opisy, żeby przyciągały uwagę i wyróżniały się na tle konkurencji. To teoretycznie proste zadanie… ale czy na pewno? Od czego najlepiej zacząć?

W pierwszej kolejności wyobraź sobie siebie jako klienta. Na pewno przeglądałeś już dziesiątki, jak nie setki sklepów internetowych. Jeśli nie, zrób to koniecznie! To nic nie kosztuje, a taka analiza na pewno pomoże Ci znaleźć klucz do sprzedaży. Kolejnym dobrym krokiem jest wyobrażenie sobie docelowego klienta.

Jeśli wystawisz na sprzedaż rolki z motywem uroczego kota, to zastanów się, kto będzie chciał je kupić. Pamiętaj, że masz do dyspozycji narzędzia, takie jak np. Google Analytics. Dzięki temu dowiesz się, ile lat ma Twój potencjalny klient, czego szuka w Internecie, albo co lubi robić. Teraz masz już solidne podstawy, żeby zrobić idealny opis produktu!

Chcesz mieć dobry opis? Celuj w emocje!

Wyobraź sobie sklep stacjonarny. Wybierasz wymarzone buty, miły sprzedawca pomaga Ci dobrać rozmiar, siadasz w wygodnym fotelu i już wiesz, że chcesz je kupić. To takie proste. Sprzedaż w dużej mierze opiera się na emocjach i na tym, co czujemy w chwili zakupu. Jak więc sprawić, żeby klient w sklepie internetowym poczuł się tak samo, albo nawet lepiej niż w sklepie stacjonarnym?

Trzeba stworzyć do tego dobre warunki. Tak jak wspomniałem – najważniejsze są emocje. Pokaż kupującemu dobre strony produktu, używając języka korzyści. Co dostanie kupując buty na Twojej stronie? Nie tylko narzędzie do chodzenia! Dostanie wygodę, komfort, jakość i gwarancję, że to, co kupuje, jest przeznaczone właśnie dla niego. Warto podkreślić, że Twój produkt rozwiązuje jakieś problemy, z którymi często borykają się ich użytkownicy. Na przykład: „Dzięki tym butom Twoje stopy będą wypoczęte nawet po długich spacerach!”.

Skuteczny opis – jakość, nie ilość!

Tworząc dobry opis produktu należy pamiętać jeszcze o kilku ważnych zasadach. Główna treść nie powinna być za długa. Przyjmuje się, że powinna zawierać około 1000-1500 znaków ze spacjami. Przekaz powinien być jasny i zwięzły, bez zbędnych kombinacji. Jeśli chcemy zawrzeć więcej informacji, warto je zawrzeć w dodatkowym opisie, który może być bardziej rozbudowany.

Jeśli sprzedajesz np. ubrania lub sprzęt elektroniczny, warto skupić się na przygotowaniu czytelnej tabeli rozmiarów czy specyfikacji produktu zgodnej z informacjami producenta. Na koniec dodaj coś od siebie – spraw, żeby Twój opis wyróżniał się spośród konkurencji i voilà, Twój opis jest gotowy!

Autor tekstu: Maciej Duszyński