Quick commerce – jak będzie wyglądać przyszłość e-zakupów?

Quick commerce – jak będzie wyglądać przyszłość e-zakupów

Sprzedaż online stale zyskuje na popularności. Firmy robią, co w ich mocy, aby zakupy były dla klientów nie tylko obowiązkiem, ale przede wszystkim przyjemnością. Wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom konsumentów, powstał quick commerce – trend, który na dobre odmieni sposób, w jaki robimy e-zakupy.

Quick commerce – co to takiego?

Q-commerce to model zakupów online, charakteryzujący się szybkim czasem realizacji i dostawy (od kilkunastu minut – do kilku godzin). Ten rodzaj szybkiego handlu łączy w sobie elementy sprzedaży elektronicznej – za pomocą aplikacji urządzenia mobilnego – oraz tradycyjnej – dokonanie i otrzymanie zakupu w czasie rzeczywistym.

Quick commerce nie zastępuje (przynajmniej na razie) cotygodniowych zakupów w markecie. Jest raczej opcją wykorzystywaną w sytuacjach wyjątkowych, przy niewielkich potrzebach klienta.     

Według przewidywań, znany nam dotychczas model sprzedaży online, nie będzie w stanie zaspokoić stale rosnącego popytu klientów na szybkie zakupy z dostawą do domu. Do 2030 roku ponad 70% przedsiębiorstw włączy więc usługę Q-commerce dla swojej firmy.

Co wyróżnia Q-commerce?

Pod wieloma względami quick commerce przypomina tradycyjne e-zakupy. Posiada jednak cechy, które czynią ten model sprzedaży najbardziej przyszłościowym trendem w handlu online.

Quick znaczy szybki

Jak wskazuje nazwa, quick commerce (z ang. quick – szybki) charakteryzuje przede wszystkim szybkość całego procesu zakupów.

Już samo złożenie zamówienia różni się od tego w tradycyjnym sklepie internetowym.
W Q-commerce sprzedaż odbywa się bowiem bez konieczności zakładania kont, wypełniania kwestionariuszy i logowania.

W systemie dostawy modelu quick commerce firmy korzystają z magazynów i sklepów usytuowanych w obrębie obszaru, w którym usługa jest dostępna. Niewielkie odległości kurierzy pokonują rowerami, a nawet pieszo, skracając czas dostawy do minimum.

Przeczytaj również: Czym jest marketing SMS i czy warto go stosować?

Płatność dokonywana w aplikacji, przekłada się na minimalny czas odbioru zamówienia, bez konieczności interakcji z dostawcą. Cały proces zakupów można więc zamknąć w czasie kilkunastu minut.

Wygoda systemu Q-commerce

Quick commerce to zakupy dokonywane za pomocą kilku kliknięć, w zaciszu domu, bez konieczności wychodzenia, przemieszczania się czy stania w kolejce. W dodatku o dowolnej porze dnia, z ekspresową dostawą pod drzwi domu/mieszkania.

Według badań, konsumenci są w stanie wydać nawet więcej pieniędzy, by oszczędzić czas
i uniknąć konieczności samodzielnej wyprawy do sklepu
. Q-commerce skupia się na płynnej obsłudze klienta i jako jedyny oferuje dostawę na żądanie. Wszystko po to, by zakupy były dla klienta maksymalnie pozytywnym doświadczeniem.

Personalizacja

W modelu Q-commerce priorytetem jest wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów i oszczędzanie ich czasu. Inteligentny system z wysoką skutecznością personalizuje więc sugestie zakupów i rekomendacje produktów dla danego użytkownika.

Bezpieczeństwo szybkiego handlu

W tradycyjnym e-handlu, w czasie transakcji nasze poufne dane (numery kart kredytowych, hasła, dane personalne) są szyfrowane w celu ich ochrony. Nie istnieje dziś jednak szyfr, którego specjaliści od cyberprzestrzeni nie potrafiliby złamać.

W Q-commerce do każdej transakcji przypisany jest unikalny kod, który znika po dokonaniu płatności. Nasze dane nie są przetwarzane i przechowywane na żadnym serwerze, co zwiększa bezpieczeństwo użytkowników sklepu.

Niskie ceny

Przedsiębiorstwa oferujące usługę szybkich zakupów, coraz częściej zaopatrują się
w produkty hurtowo
. Dzięki temu są w stanie zmniejszyć ich ceny, zaproponować atrakcyjne promocje i rabaty. Za jakiś czas ceny w modelu Q-commerce będą więc najprawdopodobniej dorównywać tym, na popularnych platformach zakupowych.

Q-commerce przyszłością handlu elektronicznego

Quick commerce to szybkie i wygodne zakupy, z dostawą na żądanie. Ten popularny
w sprzedaży online trend odpowiada na wszystkie potrzeby współczesnego klienta. Stosowany przez coraz więcej firm i przedsiębiorstw, model szybkiego handlu, w najbliższej przyszłości z pewnością przeniesie się na inne branże i na nowo zdefiniuje zakupy online.

Autor tekstu: Alicja Polak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *