Korekta tekstu, czyli jak zapanować nad chaosem słów
Stephen King kiedyś powiedział: „Pisać jest rzeczą ludzką. Redagować – boską”. Dodać warto, że korekta tekstu jest wręcz niezbędna. Każdy copywriter się pod tym podpisze.
Jeśli zrobisz błąd ortograficzny, interpunkcyjny to korektor testu to poprawi. Korekta tekstu obejmuje poprawianie błędów jak nieprawidłowo wstawione przecinki albo ich brak, błędnie napisane wyrazy. Teoria teorią a praktyka sobie. Teksty, które są przygotowane do publikacji, najczęściej wymagają redakcji i korekty, a granica między nimi jest niewielka. Redakcja zawiera w sobie też korektę. Z drugiej strony, rzadko zdarza się, żeby tekst wymagał samej tylko korekty, czyli poprawienia samych błędów językowych bez konieczności wykonania jakichś prac redakcyjnych. W praktyce jest to poprawianie tekstu, z którego eliminuje się większość błędów.
Korekta tekstu – jeden przecinek za dużo, o jedno słowo za wiele
Czy warto skorzystać z pomocy osoby, która dopracuje nasze teksty? Warto! Z kilku powodów. Jeśli prowadzisz bloga firmowego, lub swoją stronę internetową, a swoje teksty piszesz samodzielnie, teoretycznie nie musisz korzystać z usług korektora. Jednak jeśli nie wiesz, w jaki sposób tworzyć przyciągające uwagę teksty, to lepiej, jeśli zamówisz teksty u copywritera. Treść jest niezwykle istotna. Na dobrych tekstach nie ma co oszczędzać. Zarówno unikalność, jak i również docelowa grupa odbiorców weryfikuje czy dany tekst jest stworzony tak, aby był użyteczny i wartościowy. Jeśli nie masz takiej pewności, zawsze możesz poddać to do obróbki korektora. Możesz skorzystać z usług copywritera lub agencji marketingowej.
Tekst ma dwa podstawowe cele: nakłonić do konwersji oraz zwiększyć widoczność w wyszukiwarce. Niezależnie który z nich jest dla nas bardziej priorytetowy, zawsze istnieją wspólnie. Jednak wyniki to nie wszystko, bowiem korekty pozwalają nam odnieść korzyści jeszcze na innych polach jak np. SEO.
Nierozerwalny duet: korekta tekstu i SEO
Żeby treść przykuła uwagę, musi posiadać bogaty opis. Nie bez powodu ważnym elementem marketingowym wśród sklepów internetowych są obszerne opisy produktów oraz kategorii. Można się sprzeczać na temat tego, czy skorzystać z usług copywritera, jednak trzeba pamiętać o jednej złotej zasadzie, im więcej wartościowych informacji, tym lepiej, bo trafi ona do większej liczby odbiorców. Doprowadzi to do zwiększenia znacznie ruchu z wyszukiwarek, dzięki czemu podniesie się potencjał danej strony. Lepsze pozycjonowanie strony poprzez używanie słów kluczowych, jasna struktura pod SEO, duża objętość tekstu, to wszystko dzięki korekcie tekstów.
Korektor tekstu – hit czy kit?
Na ile praca korektora tekstu przyniesie nam korzyść? Czy warto przepłacać za wychwycenie kilku przecinków? Czy rażący błąd ortograficzny może wpłynąć na odbiór klientów? Jeśli chcesz podnieść sprzedaż, mieć profesjonalny tekst, który trafia samo w sedno to przez błędy, przez niestosowanie słów kluczowych narażasz swoją firmę na kolosalne straty. To jest jasny komunikat dla Twoich klientów, że nie traktujesz ich poważnie, błędy językowe są nieprofesjonalne.
Co zatem zrobić? Bardziej efektywne pozycjonowanie przynosi niebywałą korzyść, przede wszystkim otrzymujesz więcej klientów, co przekłada się automatycznie na zwiększenie Twoich zarobków. Otrzymujesz profesjonalne podejście do każdej sprawdzanej treści pod kątem merytorycznym i gramatycznym. Naturalnie to budzi zaufanie w oczach Twoich klientów. Reklama jest dźwignią sukcesu. Ale reklama z rażącymi błędami, które wychwyci nawet przeciętny Kowalski to strzał w kolano. Korektor tekstu rozwiązuje ten problem. Otrzymujesz 3 w 1: profesjonalizm, zwiększoną sprzedaż, zoptymalizowanie kosztów, które i tak poniesiesz, jeśli opublikujesz tekst, który nie trafi tam, gdzie powinien, w dodatku z masą rażących błędów.