Jak wygląda struktura tekstu SEO?

Jak wygląda struktura tekstu SEO?

Odpowiednia struktura pisanych przez nas publikacji SEO znacząco wpływa na ich efektywność oraz zasięg w Internecie. Chociaż nie wymaga dużego nakładu pracy, od niej zależy finalna widoczność treści w wyszukiwarce. Należy zastosować kilka zasad.

Co to jest SEO copywriting?

SEO, czyli Search Engine Optimization, jest zbiorem zadań, które mają służyć poprawie widoczności strony w wyszukiwarce. Celem tego zabiegu jest takie wykorzystanie narzędzi SEO, aby nasza strona internetowa była na samym szczycie listy wyszukiwania przeglądarki. Ważną kwestią jest dostosowanie strony WWW do algorytmów Google. Istotne jest także użycie odpowiednich słów kluczowych, ponieważ gwarantuje to duży ruch na naszej stronie. Poza SEO copywritingiem do działań samego SEO zalicza się również optymalizacje kodu strony, adresów URL czy budowanie linków (link building).

Czym są teksty SEO?

Jak już wcześniej wspomniano, SEO copywriting to pisanie treści z uwzględnieniem fraz kluczowych oraz z wykorzystaniem technik, które pozwalają, aby nasza strona znalazła się na szczycie listy wyszukiwania. Teksty SEO to właśnie specjalistyczne teksty pozycjonerskie. Służą głównie do pozycjonowania witryny w wyszukiwarce.

Ważne jest jednak, aby nie skupiać się na samym SEO, ponieważ dobra publikacja jest przede wszystkim wartościowa oraz użyteczna. Jeśli nie będzie przekazywała żadnej wartości merytorycznej, potencjalny czytelnik nie zechce nawet przeczytać całego wypracowanego materiału. Drugą istotną sprawą jest to, że algorytmy Google już dawno przygotowały się na takie strony internetowe i obecnie oceniają jakość oraz użyteczność treści.

Jak powinno wyglądać tworzenie tekstu pod SEO?

W celu wypracowania dobrej publikacji SEO powinny zostać spełnione następujące warunki:

  1. Pomysł na artykuł.
  2. Dobór słów kluczowych.
  3. Zaplanowanie struktury SEO.
  4. Napisanie treści.
  5. Optymalizacja tekstu pod SEO.

Bez wątpienia warunek numer 3 jest jednym z najważniejszych elementów tworzenia tego rodzaju publikacji. Etap ten jest poprzedzony wybraniem pomysłu na artykuł oraz dobraniem słów kluczowych.

Tekst SEO powinien także spełniać pewne wymogi, takie jak:

  1. Odpowiednia struktura.
  2. Właściwa długość materiału.
  3. Określona liczba akapitów.
  4. Frazy kluczowe.
  5. Znaczniki H1, H2, H3 itd.
  6. Hiperłącza do innych miejsc na naszej stronie.

Kilka przydatnych porad na temat tworzenia tekstów SEO

Poza odpowiednią strukturą oraz spełnieniem wszystkich warunków przy tworzeniu tego rodzaju wpisów, potrzebna jest jeszcze znajomość kilku praktycznych wskazówek. Jedną z najważniejszych kwestii są wcześniej wspomniane słowa kluczowe. Należy je ustalić na samym początku. Sam tekst SEO bez uprzedniego określenia istotnych fraz będzie bardzo chaotyczny.

Znaczący jest także chwytliwy tytuł. Tak jak czytelnicy oceniają książkę po okładce, tak w tym przypadku oceniają artykuł po samym tytule, który musi być oryginalny i interesujący. Odpowiednią uwagę należy dodatkowo przykuć do podtytułów. Dobrym przykładem jest nietuzinkowa treść podtytułu informującego czytelnika o tym, co przeczyta. Korzystne jest również sformułowanie podsumowania na samym końcu materiału, aby wyciągnąć meritum oraz zwrócić uwagę klienta na najważniejsze kwestie.

Struktura tekstu SEO – podsumowanie

Teksty SEO mogą znacznie poprawić widoczność zarówno tworzonych przez nas treści, jak i prowadzonej strony. Jednakże, aby osiągnąć całkowity sukces w tej kwestii, należy przestrzegać wielu zasad pisania tego typu publikacji. Należą do nich, np. reguły tworzenia odpowiedniej struktury artykułu, określona liczba akapitów czy wyznaczenie fraz kluczowych. Niemałą rolę odgrywa tutaj wcześniejsze zaplanowanie całego materiału, który chcemy przekazać naszym czytelnikom, tak aby tekst był spójny, ciekawy i, co najważniejsze, przyjemny w odbiorze. Taka praca nie jest łatwa, jednak każdy doświadczony copywriter powinien znać zasady tworzenia treści SEO.

Autor tekstu: Zbigniew Trzaska

Korekta: Edyta Mike

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *