LSI Keywords – jak wspomóc wyszukiwanie Google?

W tym artykule przedstawiamy, czym jest LSI keywords i wyszukiwanie Google. Zapraszamy!

Kariera firmy Google rozpoczęła się na katalogowaniu Internetu, a mianowicie na odnajdywaniu w tym morzu informacji stron według podanych przez użytkownika słów kluczowych lub wyrażeń sformułowanych w języku naturalnym. W poniższym artykule omówimy pojęcia: wyszukiwanie Google i LSI keywords. Zapraszamy do lektury!

Czym jest wyszukiwanie Google?

Wyszukiwanie Google polega na analizie strony internetowej pod kątem jak najlepszego rozwinięcia interesującego nas zagadnienia. W tym celu sprawdzane są witryny, które zawierają podobną tematycznie zawartość do szukanej frazy.

Oprócz merytorycznej treści i rzetelnego przedstawienia tematu brane pod uwagę są także techniczne parametry strony. Istotny jest czas wczytywania, poprawne wyświetlanie na przeglądarkach czy też dopasowanie do wersji mobilnej.

Czym jest LSI keywords?

Na chwilę obecną Google potrafi jednak odgadnąć ogólną tematykę witryny, poprzez szereg zaawansowanych algorytmów, bazujących na przetwarzaniu języka naturalnego.

Proces ten nazywany jest LSI (Latent Semantic Indexing), czyli „ukryte indeksowanie semantyczne”. Polega na semantycznej analizie strony internetowej, z której korzysta wyszukiwarka, by dokładnie poznać zawartość danej witryny.

Dlatego oprócz kodowania w wyszukiwarce zakresu dostępnych znaczeń dla danego słowa, konieczne jest również stworzenie szerszego kontekstu. Na szczęście mamy język polski, który oferuje szeroki wachlarz sposobów na wyrażenie danego zagadnienia na różne sposoby. Możemy posługiwać się synonimami, homonimami czy też wyrazami polisemicznymi. Synonimem słowa „samochód” jest „pojazd”, a przykładem homonimu jest „ranny”, oznaczający kogoś wstającego o świcie lub rannego. Natomiast „zamek” to polisemizm oznaczający część służącą zamknięciu drzwi, budowlę lub zapięcie w odzieży wierzchniej.

Pamiętajmy – LSI keywords to wyrażenia lub słowa ściśle związane z naszą frazą kluczową. Przy ich zastosowaniu jesteśmy w stanie poprawić wyniki wyszukiwania na naszą korzyść, w sposób przydatny dla odbiorcy naszych treści.

Podsumowanie

Używanie pokrewnych słów lub fraz LSI ukierunkowuje wyszukiwanie algorytmów Google na naszą witrynę, tym samym polepszając jej osiągi.

Wyszukiwarkom internetowym wiele jeszcze brakuje do dokładnego zrozumienia, o co może chodzić użytkownikowi, ale powstające coraz nowsze narzędzia pozwalają na poradzenie sobie z tym problemem. Natomiast profesjonalni twórcy treści powinni na bieżąco poznawać mechanizmy i algorytmy serwisów wyszukujących, co z pewnością usprawni i uefektywni ich pracę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *