Kluczowe wskaźniki efektywności – mierzenie skuteczności marketingu

Dowiedz się, czym tak naprawdę są kluczowe wskaźniki efektywności. Zapraszamy do lektury!

Profesjonalny content marketing jest działaniem nastawionym na cel. Czynności niepoparte danymi są tylko strzelaniem na oślep, a w biznesie chodzi efektywność i wyniki. W przypadku content marketingu jest to organiczny ruch na Twojej stronie. To właśnie content ma trafiać do nowych użytkowników i zatrzymać ich na Twojej stronie. Do mierzenia tego typu działań niezbędna jest analiza elementów, które są kluczowe w tworzeniu contentu. Co to właściwie są kluczowe wskaźniki efektywności?

Kluczowe wskaźniki efektywności – co to?

W skrócie KPI (key performance indicators) to zbiór danych, które pomogą Ci określić czy działania, które wykonujesz, są wartościowe i przynoszą zamierzone efekty. Jeśli tworzysz content bez analizy skuteczności, to jest błądzeniem we mgle. Warto podeprzeć działania twardymi danymi, dzięki którym będziesz wiedział, ile osób wchodzi na twoją stronę, czy spędzają na niej dużo czasu i czy przychodzą nowi goście, czy zaglądają tylko stali bywalcy. Zbiór danych pozwoli ci podjąć odpowiednie działania i mierzyć ich skuteczność w czasie.

Korzyści z analizy KPI

  • przejrzysty obraz aktualnej sytuacji;
  • zmiany zachodzące w czasie;
  • kierunek wykonywania dalszych działań.

Najważniejsze liczby w content marketingu

Analizując stronę internetową należy zwrócić uwagę na wiele czynników, które mogą poprawić Twoje wyniki finansowe lub znaleźć słabe strony i zająć się ich umacnianiem. Właśnie po to jest potrzebna analiza. Ogrom czynników, które są istotne, takich jak konwersja czy liczba unikalnych odwiedzin, dadzą Ci jasny obraz sytuacji. Content marketing to wąska dziedzina działań, dlatego nie każdy wskaźnik będzie opisywał go prawidłowo. Jakie są kluczowe wskaźniki w content marketingu? Oto lista tych najważniejszych.

Liczba unikalnych odwiedzin (UV)

Określa ona ilość nowych gości na Twojej stronie. Jest to bezpośredni wskaźnik rozwoju i skuteczności Twoich działań. Jeśli strona nie przyciąga nowych użytkowników to znak, że robisz coś nie tak. Być może tematy twoich publikacji nie są na czasie albo strona jest na trzeciej stronie wyników wyszukiwań.

Wyświetlenia strony jako kluczowe wskaźniki efektywności

Wskazuje na ilość odwiedzin ogółem – stałych i nowych użytkowników. Pamiętaj, że przyciągnięcie na stronę nowej osoby jest ważne, ale spowodowanie, żeby wracał jest nawet istotniejsze. W ten sposób budujesz zaufanie i grono lojalnych klientów. Warto zadbać o to, aby informacje zawarte na Twojej stronie były wartościowe i zazębiały się, dając całościowy obraz tematu, o którym piszesz.

Czas spędzony na stronie i współczynnik odrzuceń

Jeśli unikalnych wejść jest sporo, ale użytkownicy od razu wychodzą ze strony, to znaczy, że coś jest nie tak. Być może tytuł sugerował jedno, a nie był do końca na temat. Dobrym sposobem zatrzymania klienta jest linkowanie wewnętrzne i przejrzysta struktura, gdzie łatwo się odnaleźć i znaleźć informacje uzupełniające czy pokrewne.

Interakcje użytkowników

Im więcej komentarzy pod artykułem tym lepiej. To znak, że artykuł wywołał emocje i pobudził do działania. Gorzej jeśli komentarze są tylko negatywne, wtedy możesz być pewien, że coś robisz nie tak.

Kluczowe wskaźniki efektywności – podsumowanie

Kluczowe wskaźniki w content marketingu obrazują jak twoje działania wpływają na wyświetlenia strony i zaangażowanie użytkowników. Bez mierzenia efektów nie jesteś w stanie określić planu działania i bardzo trudno odnaleźć nieprawidłowości, przez które tracisz klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *