Copywriter zdalny a copywriter stacjonarny – co wybrać?
Ugruntowanie na rynku zawodu, jakim jest copywriting, otworzył możliwości wyboru sposobu jego realizacji. Pracodawca może wybierać pomiędzy pracownikiem etatowym a freelancerem. Również copywriter może rozważać za i przeciw każdej z opcji, wybierając rozwiązanie optymalne dla siebie. Co przemawia za każdą z tych form współpracy? Dowiedz się, czym różni się copywriter zdalny od stacjonarnego!
Copywriter stacjonarny
Zatrudnienie copywritera na staw firmie może wydawać się kuszące. Przyjrzyjmy się walorom etatu dla copywritera, patrząc na to, z obydwu stron.
Co zyskuje firma, zatrudniając stacjonarnie copywritera?
- Copywriter staje się częścią zespołu marketingowego w firmie, z którym wspólnie realizują cele. Jest świadomy kierunku rozwoju firmy i bardziej prawdopodobne, że będzie się z nią utożsamiał, niż copywriter na zleceniu.
- Relatywnie niższy koszt dla pracodawcy przy zatrudnieniu copywritera stacjonarnego wynika z ilości pracy do niego przypisanej. Jeśli copywriter będzie bezustannie aktywny, to firma w sumie mniej zapłaci za wykonaną pracę copywriterską, niż za zlecenie tego na zewnątrz.
- Większa kontrola i komunikatywność
- Szybsza realizacja zleceń, a modyfikacje i poprawki treści są możliwe od ręki
Oczywiście, gdyby wszystko było tylko na plus, nie byłoby nawet sensu rozważać między copywriterem stacjonarnym a zdalnym.
Przy zatrudnieniu copywritera stacjonarnie trzeba się liczyć z:
- kosztami zatrudnienia pracownika etatowego, czyli składkami ZUS, wyposażeniem, miejsca pracy, szkoleniem,
- przestojem zleceń, przy czym pensję i tak należy wypłacić pracownikowi,
- płatnymi urlopami wypoczynkowymi i chorobowymi.
Dla copywritera zatrudnienie stacjonarne oznacza:
- stabilne miejsce pracy,
- doszkalanie,
- sprzęt,
- urlopy,
- pracę w zespole,
- jasne wytyczne i ciągłość w komunikacji.
Copywriter zdalny oczami pracodawcy
Innym rozwiązaniem jest współpraca zdalna z freelancerem lub agencją copywriterską. Można w tym przypadku również wymienić szereg plusów tej formy realizacji, które warto wziąć pod uwagę, dokonując wyboru.
Są to następujące udogodnienia:
- Brak konieczności rekrutacji pracownika i ewentualnego zwolnienia z pracy
- Copywriter zdalny nie pójdzie na płatny urlop i nie trzeba szukać za niego zastępstwa.
- Copywriterzy zdalni, zwłaszcza współpracujący z renomowaną agencją, mają różnorodne specjalizacje. Przekłada się to na szerszy zakres usług. Jeden copywriter etatowy, nie jest w stanie znać się na każdej branży. Do tego dochodzą większe moce przerobowe,
- Od copywriterów zdalnych wymaga się wiedzy i profesjonalizmu, ale nie trzeba płacić za jego doszkalanie.
- Odpowiedni sprzęt i organizacja stanowiska pracy to również nie jest zmartwienie osoby zatrudniającej copywritera zdalnie.
- Godziny kontaktu pozostają bardziej elastyczne, poza standardowymi 8-16
Przede wszystkim dla zdalnego copywritera taka forma współpracy nie zmusza do dojazdów do pracy. Dla freelancerów bardzo często zachęcająca jest możliwość pracy z każdego miejsca, w preferowanych godzinach. Minusem może być brak ciągłości zleceń, a więc dochodów. Freelancing wiąże się z większym ryzykiem, ale też z szerszym polem do manewrów.
Copywriter zdalny – podsumowanie
Wybór formy zatrudnienia nie jest oczywisty, ale dzięki świadomości, jaka wartość dla firmy może wnieść copywriter, niektóre firmy decydują się na zatrudnienie go stacjonarnie.
Dla innych współpraca z freelancerem czy agencją copywriterską również będzie doskonale dopasowanym rozwiązaniem.