Yoast SEO – przydatne narzędzie czy zbędny dodatek?

Dowiedz się, czym jest wtyczka Yoast SEO!

Zdecydowanie najpopularniejszym Systemem Zarządzania Treścią jest obecnie WordPress. Strona internetowa oparta na systemie CMS pozwala na samodzielne dodawanie i edytowanie treści, grafik, filmów czy tabel bez specjalistycznej wiedzy informatycznej i umiejętności programowania. Najpopularniejsze posiadają (zazwyczaj darmowe) dodatki, tzw. wtyczki, które rozszerzają funkcjonalność strony.  Wtyczką może być galeria zdjęć, forum dyskusyjne, system rezerwacji, integracja z serwisem Facebook, formularz kontaktowy.  Istnieją też dodatki wspomagające pozycjonowanie jak np. Yoast SEO.

W artykule wyjaśnimy czym jest Yoast SEO oraz jak pisać by było zgodnie z jej kryteriami optymalizacyjnymi.

Yoast SEO – podstawowe informacje

Yoast SEO jest najpopularniejszą wtyczką dostępną dla witryn WordPress.  To proste narzędzie, które umożliwia optymalizację treści, tak, aby były one jeszcze bardziej przyjazne dla wyszukiwarek. Oczywiście wtyczka nie stworzy za nas dobrego contentu i nie sprawi, że nasza strona nagle znajdzie się w TOP 10 wyników wyszukiwania, ale pomoże zoptymalizować to, co już mamy.

Yoast SEO monitoruje i ocenia zamieszczone na stronie treści w dwóch obszarach: czytelność i SEO. W każdym z nich znajduje się kilka elementów optymalizacyjnych, które są sprawdzone oraz ocenione przez wtyczkę. Kolor zielony wskazuje poprawną optymalizację pod wybraną frazę kluczową, pomarańczowy to znak, że trzeba coś poprawić.

Yoast SEO – jak zdobyć zielone światło?

Pierwszym kryterium optymalizacyjnym, które ocenia Yoast SEO jest przejrzystość tekstu. Na jego pozytywną ocenę mają wpływ:

  • Formułowanie zdań w stronie czynnej, a nie biernej;
  • Spójniki wzbogacające treść, np. ponieważ, gdyż, lecz, więc;
  • Stosowanie nagłówków oddzielających poszczególne partie tekstu (maksymalnie 300 słów);
  • Odpowiednia długość akapitów (do 150 słów).

Kolejnym kryterium poddawanym ocenie jest fraza kluczowa. Należy zadbać o to, aby była dobrze dobrana, ponieważ to ona stanowi fundament pozycjonowania. Słowa kluczowe muszą znaleźć się w tytule, nagłówkach, meta-opisach, URL oraz w tekście. Nie należy jednak przesadzać z ich ilością. Fraza kluczowa powinna zajmować 0,5-3% objętości całego tekstu – wtedy treść jest naturalna i rzeczowa.

Ocenie podlegają także atrybuty alt zamieszczonych na stronie obrazów oraz wewnętrzne odnośniki. Linkowanie wewnętrzne nie tylko daje czytelnikowi szansę na dodarcie do innych treści w obrębie danej strony, ale także ułatwia mu poruszanie się po serwisie. Warto zadbać o te elementy, ponieważ również wpływają na lepsze pozycjonowanie strony w sieci.

Yoast SEO – czy warto?

Oczywiście, samo posiadanie wtyczki nie uczyni z nas ekspertów od pozycjonowania i nie sprawi, że nasze treści pozostawią konkurencję daleko w tyle, ale na pewno warto z niego korzystać. Generowane przez wtyczkę wskazówki mogą okazać się bardzo przydatne. Dzięki nim z pewnością nie pominiesz żadnego elementu optymalizacji i szybciej osiągniesz efekty. Wtyczka jest darmowa, jej instalacja zajmuje kilka chwil. Pamiętaj jednak, że najważniejsza jest wartościowa treść, optymalizacja całej strony i linki zewnętrzne – bez nich, nawet najlepsza wtyczka wspomagająca pozycjonowanie niewiele pomoże.

Podsumowanie

Wtyczka Yoast SEO to darmowe narzędzie wspomagające pozycjonowanie strony. Zdobycie wszystkich zielonych świateł nie gwarantuje sukcesu, ale pomaga się do niego zbliżyć. Przejrzysty tekst, odpowiednia ilość fraz kluczowych, meta-opisy, zdjęcia, linki. Wszystkie te elementy pomagają tworzyć treści zgodne z wtyczką Yoast SEO oraz, co najważniejsze, pozycjonują stronę w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *