Wyszukiwarka słów kluczowych – wybierz frazy kluczowe
Co zrobić, gdy w pracy copywritera zabraknie „weny” do tworzenia treści, które dodatkowo będą mieć dobrą widoczność w Internecie? Istnieje dużo możliwości na pobudzenie kreatywności i inspiracji, a jedną z bardziej sprawdzonych jest wyszukiwarka słów kluczowych. Pomaga także w efektywnym pozycjonowaniu contentu.
Wyszukiwarka słów kluczowych – czym jest?
Wyszukiwarka słów kluczowych jest narzędziem rozwiązującym problem twórczego odrętwienia. Po wpisaniu w nią dowolnego hasła dane są synchronizowane, by wygenerować najnowsze pomiary dotyczące popularności słowa i jego zbieżne ujęcia. Jest to niezawodny sposób na odzyskanie inspiracji i zmotywowanie się do tworzenia angażujących treści.
Wyszukiwarka słów kluczowych pozwala także na zaoszczędzenie czasu i uzyskanie hasła z najbardziej realnym potencjałem. Wynikiem tego będzie szybsze i efektywniejsze osiągnięcie pożądanych przez zleceniodawcę rezultatów.
Dostępnych jest kilka stron, które odpowiadają definicji wyszukiwarki słów kluczowych, agregując dane i przesyłając określone informacje o konkretnych hasłach.
Więcej o wyszukiwarce słów kluczowych znajdziesz w tym artykule: https://seo-pisanie.pl/wyszukiwarka-fraz-kluczowych/
Google Keyword Planner
Jest to darmowe narzędzie, które cieszy się sporą popularnością. Z pomocą plannera można zdobyć informacje o częstotliwości wyszukiwań danej frazy, a także wyświetlić wyrazy pokrewne, które copywriter może dodatkowo wykorzystać w swoim tekście.
Ta wyszukiwarka słów kluczowych ma również wady – jej specyfika jest przystosowana do wparcia dla reklamodawców platformy Google Ads, niekoniecznie zatem dla copywriterów, którzy zamiast jakichkolwiek informacji o konkurencyjności danego linku, otrzymują informacje o kosztach CPC (koszt kliknięcia).
Answer The Public
Przy braku kreatywności to narzędzie sprawdza się najlepiej. Po wpisaniu dowolnego hasła wyświetlają się konkretne treści, zapytania związane z zagadnieniem, które są również najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę. Dodatkowo zadbano o informacje na temat konkurencyjności – jaśniejsze kółko znajdujące się obok danej frazy oznacza, że możliwość przebicia się z tematem jest dużo większa ze względu na deficyt tych treści na rynku.
Answer The Public generuje gotowe tematy artykułów, których można użyć, gdy kreatywność zawodzi.
Keyword Tool
Jak sami się reklamują – jest to najlepsza alternatywa Google Keyword Planner. Nie tylko udostępnia frazy kluczowe typu long tail, lecz także informuje o konkurencyjności oraz szczegółowo analizuje trendy. Jest to jedno z droższych na start narzędzi, ponieważ najbardziej podstawowy pakiet wynosi 69 dolarów miesięcznie.
KWFinder
To narzędzie wyświetla bardzo dużo wartościowych danych – zarówno sugestie fraz oraz ich popularność w wyszukiwaniach, a także analizuje konkurencyjne strony, dzięki czemu copywriter ma kompleksowe informacje o danym słowie kluczowym. Najtańsza opcja subskrypcji wynosi 29,90 euro miesięcznie. Możemy również pozyskać dane za darmo, lecz ich liczba bardzo się ogranicza.
Wyszukiwarka słów kluczowych – podsumowanie
Wyszukiwarka słów kluczowych z całą pewnością ułatwia funkcjonowanie w pracy copywritera. To, które narzędzie jest bardziej lub mniej atrakcyjne zależy od Twojej subiektywnej oceny i od danego zlecenia.