Slogan reklamowy – czym jest i jak go napisać?
Jest wiele sloganów, jak i haseł reklamowych, które kojarzą wszyscy. Na tym w dużej mierze polega tworzenie obu wyżej wymienionych, mają być chwytliwe i łatwe do zapamiętania. Przykładowo słynne „Red Bull doda ci skrzydeł” lub „Codziennie niskie ceny” używane są już kilka lat, a nadal przyciągają sporo klientów. Dowiedzmy się zatem, czym jest slogan reklamowy i jak go napisać!
Siła sloganu reklamowego
Slogan reklamowy jest wizytówką firmy, a więc musi być pomysłowy, zwięzły i łatwy do zapamiętania. Slogan powinien trzymać się kilku zasad:
- powinien być konkretnie kojarzony z daną firmą/marką
- musi być łatwy do zapamiętania – łatwiejsze dotarcie do potencjalnych klientów
- powinien w pewnym stopniu mówić o korzyści, coś czego klient potrzebuje
Ostatnią najważniejszą rzeczą jest z pewnością unikalność. Coś, czego jeszcze nie było. Klienci potrzebują swego rodzaju odmiany, świeżości. Nie można stale próbować wcisnąć tego samego tylko pod inną nazwą.
Bazując na przykładzie:
„Dłuższe życie każdej pralki to Calgon”
Slogan łatwy do zapamiętania, pokazuje zarazem nazwę firmy, zalety produktu oraz przeznaczenie. Kilka słów, ale przekazujących więcej niż długie przemówienie.
Potencjalny klient, kupując powiedzmy nową pralkę, będzie miał gdzieś z tyłu głowy ten slogan reklamowy i skusi się na zakup produktu Calgon. Jeżeli będzie zadowolony, to zakupi go po raz kolejny oraz możliwe, że poleci go innym osobom. Działa to na zasadzie „lubię i ufam jej/jemu, można spróbować”. Opinie w internecie również działają w podobny sposób, są bardzo pomocne przy wyborze najkorzystniejszej opcji produktu.
Slogan reklamowy a postęp technologiczny
Nie od dzisiaj wiadomo, że wszystko na świecie się rozwija, więc slogany reklamowe, jak i hasła reklamowe również.
Idąc z duchem czasu, obie formy zaczęły być dostosowywane do optymalizacji w wyszukiwarkach, zaczęto zatrudniać osoby odpowiedzialne za digital marketing. Niektórzy poszli dalej i jednorazowo zatrudniają copywritera do napisania dobrego hasła reklamowego lub sloganu. Wszystko po to, aby dostosować go do zasad SEO.
Zatrudnienie jednorazowo copywritera jest świetnym rozwiązaniem, gdy nie chcemy dłuższej współpracy. Copywriterzy na co dzień mają kontakt z marketingiem, czyli wiedzą, jak dostosować i dobrać odpowiednie słowa oraz wiedzą dużo o zmieniających się trendach i działaniach konkurencji. Więc osoby te nie są gorszą opcją. Czasami agencje reklamowe same współpracują z copywriterami specjalnie do zamówień na slogan reklamowy/hasło reklamowe lub też korzystają z ich usług.
Slogan reklamowy – podsumowanie
Slogan reklamowy jest bardzo ważną częścią marketingu, nie tylko tego zwykłego, czyli reklam, bilboardów itd. ale również sieciowego. Wiele znanych i lubianych firm ma ponadczasowe slogany, które każdy zna i wiele osób lubi ich produkty. Slogan oraz hasło reklamowe są dużą częścią sukcesu w przyciąganiu klientów. Warto się zastanowić, czy nie zatrudnić kogoś, kto się na tym zna i nie ma problemu z wymyśleniem dobrego i chwytliwego hasła, które przyciągnie ludzi swoją atrakcyjnością.