Pisanie tekstów – o tym musisz wiedzieć

Dowiedz się jak wygląda pisanie tekstów za pieniądze!

Pisanie tekstów to niewątpliwie twardy orzech do zgryzienia. Co trzeba wiedzieć przed przystąpieniem do realizacji pierwszego zlecenia? Tego dowiesz się tutaj – oto poradnik, który krok po kroku odkryje przed Tobą świat copywritingu.

Pisanie tekstów za pieniądze – niezbędne kroki

Pozyskaj zlecenie – na giełdach tekstowych, portalach z ogłoszeniami o pracę, dzięki własnej stronie internetowej z ofertą copywritingu itp.

Ustal szczegóły – określ objętość tekstu (ZZS, ZBS), stawkę, termin wykonania, sposób wysyłki i warunki rozliczenia. Ustal moment przeniesienia treści praw autorskich.

Przystąp do realizacji – więcej o procesie pisania tekstów w dalszej części artykułu.

Przekaż tekst – dokonaj niezbędnych korekt, przeczytaj tekst jeszcze raz. Następnie przekaż treść, zgodnie z ustaleniami.

Czekaj na akceptację – dokonaj niezbędnych korekt, jeżeli tekst zostanie odesłany.

Rozlicz się z klientemforma rozliczenia powinna być określona przed przystąpieniem do realizacji zlecenia.

Proces pisania tekstów

Samo stworzenie treści to za mało. Zanim przystąpimy do pisania, należy skoncentrować się na kilku kwestiach. Proces pisania tekstów w wersji uproszczonej przedstawia się następująco:

Rozeznaj temat

Profesjonalnie przygotowany tekst wymaga w pierwszej kolejności rozeznania. Otrzymujesz przecież jedynie ogólne wytyczne od zleceniodawcy – to Ty masz stworzyć unikalną treść, która pomoże komuś innemu poprawić pozycjonowanie jego strony. Jego sukces jest w Twoich rękach. Musisz zatem uzyskać wiedzę z tematu, o którym będziesz pisać. Całe szczęście, internet to kopalnia wiedzy.

Pisanie tekstów wymaga poprawnie dobranych fraz kluczowych

Gdy już wiesz, o czym będziesz pisać, skoncentruj się na wyborze słów kluczowych, będziesz na nich budować swój artykuł. Pamiętaj jednak, by nie „przesycać” tekstu tymi frazami zbyt często, ponieważ nie wpływa to dobrze na pozycjonowanie w sieci.

Zaplanuj tekst

Wybierz chwytliwy tytuł, opracuj wstęp, rozpisz elementy opisywane w rozwinięciu, zaplanuj krótkie, acz merytoryczne podsumowanie. Pamiętaj o nagłówkach, unikaniu ściany tekstu. Copywriting troszkę przypomina pisanie rozprawki, ale za pieniądze. Określ grupę docelową, aby dopasować słownictwo. Szerzej o planowaniu tekstów możesz dowiedzieć się tutaj.

Stwórz treść

Możesz teraz  bez wątpienia przystąpić do pisania. Przywiązuj uwagę do prawidłowego stosowania reguł języka polskiego (gramatyka, interpunkcja itp.), posługuj się językiem korzyści. Jeżeli Twój tekst będzie zawierał błędy, może szybko zostać zwrócony do poprawek, ponieważ opóźnia to realizację zadania.

Zaplanuj tekst pod kątem SEO

Pamiętaj zatem o formatowaniu tekstu (nagłówki, atrakcyjna wizualnie forma), linkowaniu wewnętrznym itd. Ludzie chętniej czytają przejrzysty tekst, z punktami i pogrubieniami w treści.

Jakie korzyści przynosi pisanie tekstów?

Niewątpliwie najważniejszą korzyścią dla copywritera jest możliwość zarobku.

Dla zleceniodawcy z kolei uzyskanie poprawnych merytorycznie pod kątem SEO treści na pewno poprawia ich widoczność w wynikach wyszukiwania przeglądarek. To z kolei przekłada się na zwiększanie rozpoznawalności marki (linki wewnętrzne i odnośniki do naszej strony). Finalnie, oznacza to zwiększenie skuteczności oferty i większą sprzedaż. A przecież o to nam chodzi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *