Copywriting w social media – kilka zasad
Social media to dziś na tyle niezbędne narzędzie w procesie funkcjonowania firm, że ciężko wymienić te, które zdecydowałyby się z nich nie korzystać. Jako że portale społecznościowe umożliwiają wysyłanie komunikatów w stronę klientów, niezbędnym narzędziem do ich tworzenia stał się copywriting. O tym, jak skutecznie wykorzystać copywriting w social media, w dalszej części artykułu.
Copywriting w social media – możliwości
Facebook udostępnia wiele kanałów umożliwiających dotarcie do odbiorców. Posługiwać się możemy nie tylko ich tradycyjną formą, jaką są wpisy, ale i tymi bardziej innowacyjnymi zabiegami, do wyboru mamy m.in.: możliwość wgrywania własnych filmów, tworzenie transmisji na żywo oraz udostępnianie relacji podobieństwem przypominających instastories. Wariantów jest wiele, lecz najlepsze pole do popisu dla copywritera daje publikowanie wpisów.
Tworząc teksty sprzedażowe na fanpage, skupiamy się głównie na zdjęciu wraz z treścią. Istnieje największe prawdopodobieństwo, że uwagę odbiorcy przyciągnie grafika, a w dalszej kolejności to, co mamy zamiar przekazać słownie. Nie znaczy to jednak, że treść może zostać pominięta- wręcz przeciwnie, te dwa elementy muszą się wzajemnie uzupełniać, by stać się w pełni wartościowym narzędziem.
Poznaj swoich odbiorców
By Twój wpis stał się użyteczny dla odbiorców, musisz ich najpierw ich zidentyfikować. Nie da rady, choć wielu by tego chciało, pisać dla wszystkich. Wyodrębnij grupę osób, na których zaangażowaniu najbardziej Ci zależy, a następnie kieruj komunikaty w ich kierunku. Kim są, powinieneś ustalić to na samym początku obierania strategii marketingowej, gdyż to czy zwracasz się do potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą, ma kolosalne znaczenie.
Zdefiniuj cele
Co zamierzasz osiągnąć, powinno determinować Twoje działania. Założenie sobie celu, do którego dążysz, daje efekty w każdej sferze życia, nie inaczej jest z działaniami marketingowymi. To ogólny zarys tego, na czym możesz się skupić w zależności od potrzeb:
- zaangażowanie klientów w interakcje z publikowanymi materiałami,
- budowanie świadomości marki,
- sprzedaż swoich produktów i usług.
Do osiągnięcia każdego z wyżej wymienionych prowadzi inna droga, tak więc inaczej należy skonstruować post, stawiając sobie za zadanie wzbudzenie w odbiorcach konkretnej reakcji, inaczej gdy priorytetem jest reklamowanie usług.
Copywriting w social media – skrót zasad
Bez względu na to, co sobie zakładasz, tych kilka porad może być dla Ciebie przydatnych w procesie:
- Nie decyduj się na wpisy dłuższe niż to konieczne.
- Obserwuj, co się dzieje wokół, zwracaj uwagę na trendy i korzystaj z nich na własny sposób.
- W przekazie liczy się subtelność, nawet pisząc perswazyjnie.
- Nie rzucaj słów na wiatr, argumentuj swoje słowa językiem korzyści.
- Właściwie interpretując oczekiwania odbiorców, jesteś w stanie zapewnić im to, czego chcą.
- Zwracaj szczególną uwagę na feedback.
I na sam koniec: eksperymentuj. Tylko metodą prób i błędów jesteś w stanie określić to, co się sprawdza dla twojej strategii działania. A więc nie próbując podążać za utartymi ścieżkami, ustal, co daje Ci najlepsze rezultaty.