Copywriting na Facebooku – jak go wykorzystać?
Każdy wie jakie znaczenie mają współczesne media społecznościowe dla użytkowników internetu. Takie portale służą nie tylko do zabawy, ale można także znaleźć na nich wiele przydatnych informacji. Trzeba przyznać, że social media mogą być potężnym narzędziem marketingowym. Nawet zwykłe posty na facebooku dostarczają nam niekoniecznie wartościowej wiedzy, ale mogą zainteresować i przykuć uwagę czytelnika. Czy można by tę uwagę skierować w konkretnym, interesującym nas kierunku? Oczywiście! Sposoby na copywriting na Facebooku opisane są w tym artykule!
Copywriting na Facebooku – przyciągnięcie uwagi czytelnika
Wiadomo, że bodziec wzrokowy jest bardzo ważnym elementem przyczyniającym się do wzbudzenia zainteresowania czytelnika. Ważne jest umieszczenie w postach na facebooku fotografii, filmów lub różnego rodzaju motywów graficznych, które to w pierwszej kolejności działają na naszego odbiorcę. Nie muszą być one sztywno związane z tematyką strony, mogą być humorystyczne, czy po prostu ciekawe. Wyróżnienie naszego postu za pomocą zaskakujących zdjęć, używania krzykliwych barw pozwala wyrwać post z monotonnego ciągu innych wpisów na facebooku.
Zerknij na blog Content Writer, aby dowiedzieć się więcej informacji ze świata mediów społecznościowych!
Minimum treści
Posty na facebooku powinny być pisane w sposób zrozumiały i przystępny dla każdego odbiorcy. Treść wpisu musi zaintrygować w prosty sposób czytającego, nie jest to dzieło naukowe, czy publicystyczne, więc należy unikać górnolotnego słownictwa.
Nie możemy atakować naszego czytelnika ciągle swoimi reklamami, czy też namolnym zachęcaniem do polubień naszej strony. Post nie może być zatem zbyt długi. Powinien skutecznie zatrzymać osobę przeglądającą nasz profil czy fanpage i skłonić do kliknięcia zawartości, czy linku. Tekst powinien być jak najbardziej naturalny, dlatego też niepolecane jest także stosowanie technik SEO i szpikowanie postu frazami kluczowymi.
Kontakt z odbiorcą
Facebook ma miażdżącą przewagę nad reklamą, która zawiera jednostronną ofertę skierowaną do odbiorców niewymagającą odpowiedzi. Na portalu społecznościowym dzięki tworzeniu postów, możemy zachęcić potencjalnych klientów do wzięcia udziału w dyskusji na podrzucony przez nas temat związany z naszą marką, firmą, profilem itd. Ważne jest więc śledzenie na bieżąco wpisów na naszych stronach i reagowanie na nie.
Dzięki postom na facebooku możemy poprawić swój wizerunek i wprowadzić jakieś zmiany sugerowane przez innych użytkowników. Istnieje również opcja zdementowania niekorzystnych informacji na nasz temat. Tworząc posty na facebooku i śledząc wpisy innych użytkowników, możemy bardzo łatwo obrać strategię rozwoju naszego projektu, przedsiębiorstwa, czy świadczonych usług. Kolokwialnie mówiąc, mamy to wszystko podane jak na talerzu.
Copywriting na Facebooku – podsumowanie
Dzięki copywritingowi na facebooku możemy w sposób nieograniczony wykorzystać potencjał tego cennego narzędzia do promowania swojej osoby, własnej marki, produktu itp. Przedstawione powyżej sposoby używane przez social media copywriterów, to tylko mała próbka możliwości jakie stwarza dla nas facebook. Nie powinno się go lekceważyć i używać jak najczęściej, przyniesie nam to wiele korzyści.