Content – co kryje się pod tym pojęciem?

Dowiedz się, czym jest content i co kryje się pod tym pojęciem!

Wielokrotnie zdarzyło Ci się spotkać ze słowem „content”, ale tak naprawdę nigdy nie zastanawiałeś się, co kryje się pod tym pojęciem? A może wręcz przeciwnie – wiesz, że to angielskie słowo oznaczające treść, zawartość, ale nie umiesz skojarzyć go z marketingiem? A może nigdy o nim nie słyszałeś? Niezależnie od tego, na które pytanie odpowiedziałeś twierdząco, spróbuje Ci dzisiaj wyjaśnić najważniejsze zagadnienia związane z contentem – definicję, dlaczego jest tak ważny oraz jakie są cechy dobrego contentu. To co? Zaczynamy!

Content – definicja

Content z ang. oznacza całą zawartość strony internetowej – zarówno treści (artykuły, opisy, cennik), jak i pozostałe elementy składowe (infografiki, meta-tagi, tytuły). Obejmuje więc wszystkie widoczne w witrynie elementy, a jego unikalny charakter ma ogromny wpływ na pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego dobry content jest tak ważny?

Content obecnie stanowi jeden z ważniejszych elementów strategii pozyskiwania nowych klientów. Firmy regularnie publikują na swoich stronach artykuły, zamieszczają wyczerpujące opisy, atrakcyjne zdjęcia, wszystko po to, aby przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż. Warto zadbać o dobry content, ponieważ:

  • Zwiększa liczbę wizyt na stornie internetowej – dobra widoczność strony w wyszukiwarce zwiększa konwersję oraz liczbę potencjalnych klientów;
  • Buduje pozytywny wizerunek – duża ilość profesjonalnych i rzetelnych artykułów buduje ekspercki wizerunek firmy;
  • Generuje długofalowe efekty – budowanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce zajmuje trochę czasu, ale jej utrata nie następuje zwykle z dnia na dzień.

Sekrety dobrego contentu

Jak widać, korzyści płynące z dobrego contentu są duże, więc warto o niego zadbać. Aby przygotowywane przez nas treści były wysokiej jakości, musimy pamiętać o:

  • Wysokiej wartości merytorycznej – zamieszczana treść musi być unikalna i użyteczna dla czytelnika. Powinna dostarczać rzetelnych, sprawdzonych i ciekawych, z punktu widzenia odbiorcy, informacji;
  • Atrakcyjnej formie – język i styl wypowiedzi powinniśmy dostosować do grupy docelowej. Teksty nie powinny zawierać skomplikowanego, specjalistycznego słownictwa, należy unikać także kolokwializmów i zbyt prostego przekazu.
  • Strukturze SEO – aby zmaksymalizować potencjał contentu, należy pamiętać o zasadach pozycjonowania. Przejrzysta struktura tekstu, nagłówki, odpowiednie frazy kluczowe, linkowanie wewnętrzne, meta-opisy, meta-tytuły, to wszystko ma znaczenie.

Dobry content to nie wszystko

Niestety, nawet najlepszy content i zastosowanie wszystkich zasad pozycjonowania może nie przynieść wszystkich oczekiwanych rezultatów. Dlaczego? Musisz pamiętać, że wyszukiwarka Google zapewnia dobrą pozycję jedynie na pierwszej stronie, która zawiera tylko 10 najlepszych wyników. Co więcej, konkurencja nigdy nie śpi i nie tylko Ty bierzesz udział w wyścigu po najwyższe pozycje. Inne firmy z branży również prowadzą mniej lub bardziej zaawansowane działania marketingowe, co przekłada się na Twoje wyniki. Zdobycie odpowiedniej widoczności w sieci oraz zbudowanie pozytywnego wizerunku wymaga czasu, systematyczności i ciężkiej pracy. Dlatego nie poddawaj się, jeśli nie zauważasz żadnych efektów swojej pracy. Bądź cierpliwy, a prędzej czy później pojawią się rezultaty.

Podsumowanie

Dobry content jest podstawą w realizacji strategii marketingowej. Buduje pozytywny wizerunek firmy, zwiększa liczbę potencjalnych klientów, a co za tym idzie – sprzedaż i zyski. Warto więc zadbać o to, aby zamieszczane na stronie treści były atrakcyjne, unikalne i wartościowe oraz zgodne z zasadami SEO.

Skoro wiesz już, jak wygląda dobry content nie trać więcej czasu. Twoi czytelnicy i roboty Google czekają na Twój ruch!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *