Jak prowadzić blog firmowy i czy w ogóle warto to robić?

Jak prowadzić blog firmowy i czy w ogóle warto to robić

Wielu ludziom prowadzenie bloga kojarzy się z tematyką modową lub kulinarną. Są oni przekonani, że taki sposób aktywności jest przejawem braku zajęcia w realnym świecie. Jednak czy to stwierdzenie jest słuszne? Czy słyszałeś o blogach firmowych? Jeśli nie, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Co to jest blog firmowy?

Blog firmowy jest formą promocji biznesu w internecie. Pomaga dotrzeć do klienta i pozyskiwać kolejnych nabywców twoich usług. Trzeba mieć świadomość, że jeśli nie dotrzesz do szerokiego grona odbiorców, zrobi to za ciebie konkurencja. Na blogu firmowym znajdują się artykuły i wpisy dotyczące twojej działalności. To miejsce jest stworzone do rozwoju marketingu, a co za tym idzie, przyczynia się do zwiększenia popytu na twoje artykuły.

Jak się okazuje blog firmowy ma więcej zalet niż banery reklamowe czy artykuły sponsorowane. Jest to spowodowane tym, że na blogu każdy ma dostęp do bezpośredniego kontaktu z producentem i może sam ocenić produkty, które są prezentowane na twoim blogu firmowym.

Czego unikać w prowadzeniu bloga firmowego?

Podstawowym błędem przy tworzeniu bloga firmowego jest niesprecyzowanie celu biznesowego. Prowadzi to do chaosu, a z czasem skutkuje zdezaktualizowaniem się informacji zamieszczonych na blogu.

Drugim błędem jest nierealizowanie celu biznesowego. Zazwyczaj jest to przyczyna braku zaplanowania ścieżki biznesowej, jaką chcemy podążać. W tym przypadku łatwo o zduplikowanie wpisów. Lepiej tego uniknąć, bo w przeciwnym razie Google nie wyświetli naszej strony potencjalnemu nabywcy naszych świadczeń.

Kolejnym najpopularniejszym błędem jest spontaniczne i nieprzemyślane umieszczanie wpisów na bloga firmowego. Z tego powodu trzeba dokładnie opracować cel naszej działalności i sposób jej promowania.

Jak poprawnie prowadzić blog firmowy?

Przede wszystkim musisz stworzyć koncepcję bloga firmowego. Zacznij od zaplanowania wszystkich elementów, które mają być zamieszczone na blogu. Zatrudnij specjalistów, którzy zadbają o szatę graficzną i jakość treści na blogu. Koniecznym posunięciem jest umieszczanie dat przy każdym wpisie. Zapobiegniesz w ten sposób dezinformacji, a twoja strona firmowa stanie się wiarygodna w oczach klienta. Dobrą praktyką jest monitorowanie wejść w wyszukiwarce Google. Dzięki temu dowiesz się, czego szukają ludzie.

Korzyści wynikające z prowadzenia bloga firmowego

Najważniejszą korzyścią, którą zauważysz będzie wzrost zainteresowania twoimi produktami. Na blogu stworzysz swój profesjonalny wizerunek i odpowiesz na najważniejsze pytania konsumentów. Nakład finansowy włożony w prowadzenie bloga, zrekompensujesz stworzeniem newslettera. Nabywający go przekształcą się ze zwykłych użytkowników internetu w twoich klientów. Gdy twój blog przyciągnie uwagę, stwórz czat, na którym będziesz miał możliwość skontaktować się z każdym klientem. Na blogu firmowym stworzysz historię swojej firmy, zyskując miano eksperta w branży.

Komu powierzyć prowadzenie bloga firmowego?

Do prowadzenia dobrego bloga firmowego powinieneś zatrudnić kilku specjalistów. Przede wszystkim przyda ci się copywriter lub content writer. Stworzy on treści zgodne z twoimi wytycznymi, posługując się wiedzą o pozycjonowaniu stron internetowych. Będziesz mieć pewność, że algorytm Google cię zauważy.

Musisz także pomyśleć o grafiku komputerowym i fotografie, ponieważ twój blog powinien zawierać autorskie ilustracje i zdjęcia, komponujące się z całością strony firmowej. Niezbędny może okazać się korektor tekstów i tłumacz, zależnie od tego jak szerokie grono odbiorców chcesz pozyskać. Oczywiście zawsze cenny jest również informatyk, który zadba o bezpieczeństwo twojej strony i usunie ewentualne błędy.

Blog firmowy – podsumowanie

Po przeczytaniu powyższego artykułu już wiesz, że blog firmowy jest niezbędnym narzędziem promocyjnym firmy w Internecie. Dowiedziałeś się, że do prowadzenia takiego bloga potrzebujesz zatrudnić ekspertów od projektowania stron internetowych i tworzenia dobrej jakości treści.

Autor tekstu: Anna Bigos

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *