Abonament w copywritingu – kiedy warto się na niego zdecydować?

Ilość oraz jakość contentu są kluczem do działań SEO. Strona, która posiada dużo treści, wyświetla się w wyszukiwarce przy wielu frazach kluczowych. Dzięki temu jest widoczna dla szerszego grona odbiorców, gromadzi większy ruch, a przez to zwiększa również zyski firmy. Nie powinno więc dziwić, iż przedsiębiorcy chętnie inwestują pieniądze w tego typu działania marketingowe. Oczywiście, im więcej tekstów zamawiają, tym więcej budżetu muszą na nie przeznaczyć. Co więc można zrobić, by zleceniodawcy mogli trochę zaoszczędzić, a copywriterzy nie byli przy tym stratni? Odpowiedzią na to pytanie jest abonament w copywritingu.
Abonament i rodzaje rozliczeń w copywritingu
Copywriterzy proponują dwa rozwiązania dotyczące rozliczeń:
- wynagrodzenie jednostkowe – klient płaci za określoną wcześniej w umowie ilość napisanych znaków, słów, bądź kartek A4;
- wynagrodzenie miesięczne – jest to stała opłata abonamentowa za wykonanie ustalonych w umowie usług (np. prowadzenie bloga, profili w mediach społecznościowych czy odgórne tworzenie określonej ilości tekstów).
Rozliczenie jednostkowe wielu osobom może wydawać się korzystniejsze. Zleceniodawca płaci za to, czego oczekuje. Może też w każdej chwili zmienić copywritera lub nawet całkowicie z niego zrezygnować. Rozwiązanie to jest więc dużo bardziej elastyczne i daje o wiele większą swobodę. Jednak mimo tych zalet wciąż są firmy, które jednak decydują się na rozliczenie miesięczne.
Obecna sytuacji firmy a rodzaj rozliczenia
Wybór rozliczenia zależy przede wszystkim od rodzaju przedsiębiorstwa oraz sytuacji, w jakiej się obecnie znajduje.
Abonament nie będzie korzystny dla:
- małych przedsiębiorstw, których zapotrzebowanie na treści jest okazyjne,
- firm, które przynoszą straty i przez to nie mogą zadeklarować długotrwałych inwestycji w działania marketingowe,
- branż, w których rozwój contentu nie jest praktyczny lub nawet możliwy oraz nie przynosi on oczekiwanych rezultatów (należą do nich np. firmy pogrzebowe czy lokalne piekarnie).
Stała współpraca copywriterska jest natomiast opłacalna głównie dla tych przedsiębiorstw, które:
- planują swój rozwój w długiej perspektywie,
- regularnie publikują teksty (np. blogowe),
- potrzebują jak najwięcej profesjonalnych treści, by móc prowadzić efektywne działania marketingowe w Internecie.
Szukasz agencji, która ma w swojej ofercie rozliczenia abonamentowe? W Poznaniu rekomendujemy agencję Content Writer!
Rozliczenie abonamentowe – korzyści dla klienta
Dzięki wyborowi rozliczenia abonamentowego, firmy:
- oszczędzają pieniądze,
- dostają większą ilość tekstów w przystępniejszej cenie – duża liczba treści jest kluczem do działań SEO,
- oszczędzają czas – nie muszą cały czas szukać nowych copywriterów oraz sprawdzać ich umiejętności,
- otrzymują lepsze jakościowo teksty – osoba pracująca dłuższy czas w firmie lepiej zna jej sytuację oraz potrzeby, przez co może lepiej zaplanować działania marketingowe,
- posiadają treści, które są spójne stylistycznie – wiadomo, iż każdy twórca ma swój własny, unikatowy charakter pisania, który jest w zasadzie nie do podrobienia; ponadto, teksty pisane w podobnym stylu czyta się dużo łatwiej i przyjemniej,
- mogą włączyć go do kosztów stałych – sposób ten znacznie ułatwia zarządzanie finansami firmy oraz planowanie przyszłego budżetu.
Abonament w copywritingu – podsumowanie
Jak przy wielu działaniach związanych z marketingiem, przed wyborem któregoś z rozwiązań, powinno się najpierw dokładnie przeanalizować sytuację firmy. Coś, co może okazać się idealną opcją dla jednego przedsiębiorstwa, w przypadku innego może okazać się destruktywne.
Tak więc wybór abonamentu będzie doskonałym rozwiązaniem dla dużych firm, które regularnie publikują treści. Jednak w przypadku małych przedsiębiorstw, gdzie zapotrzebowanie na teksty jest okazyjne, lepszą opcją może okazać się rozliczenie jednostkowe.